finyz
aku tgh online ym,
cm boring plak tade org nk borak.
so aku tego la kwn lama aku sorg ni.
saje lah tego lgpon lama dh xborak.

so memula tu borak cm biasa lah.
then dia tny laki aku mane.
so aku ckp lah incek ajid p haji.
ni lah petikan ceting aku b'sama insan tersebut:

insan tersebut : Sorang? Hubby yenna dei? (Pegi mana?)
safni@finy       : hasben p haji
insan tersebut : Betul ke? (eei, xkn aku bongok nk menipu plak)
safni@finy       : eh btol la, xkan tipu plak
insan tersebut: Apsal koo x ikuit?
safni@finy       : ko neh. lom rejeki mau ikot. uhukk
insan tersebut: Dia keje ke.. Atau mmg dia pegi sendiri..?
safni@finy       : mmg g haji, ngn mak & akak dia
insan tersebut : Ooo ye ke. Kesian ko kene tinggal. Orang biasa bawak bini.(nk stat dh tu)
safni@finy       : tau xpe, 46 hari yee
insan tersebut: (Jahat aku menghasut)
safni@finy       : ahhaha, xpe la kewangan tidak mengizinkan.uhukkk
insan tersebut: Kau x sedih kene tinggal?
safni@finy      : gile ko xsedey
insan tersebut: Kalo aku.. Xder ler aku nk tinggal bini (yela ko baek,ko byk duet)
safni@finy      : sebbek xmeroyan he. tp meroyan la jap masa anto dia tu. wahahhaa
insan tersebut: Sbb.. Ipar2 aku dan kawan2 kalau pegi haji muda2 mesti bawak laki bini. (tu mmg dorg plan nk p laki bini lah!)
insan tersebut: Itulah peluang nk mencari keberkatan.(klu xbwk bini xberkat ke????)
safni@finy      : ni dorg plan dh lama, even sblm aku kawen
safni@finy      : patot nye pegi las year. tp ktorg kawen plak
safni@finy      : so dpt dis year
safni@finy      : yg aku plak, daftar pn blom
insan tersebut: Laki ko family dia sponsor ke? (perlu ke tny camni? cm hina la plak kn)
safni@finy      : so xpe la, insyaAllah next time ade rezeki pi lg
insan tersebut: Ooo. Kalo aku merajuk 44 hari.(ko jantan, nk merajuk??)
insan tersebut: Dah kawin.. Kene bawak bini. (tgk keadaan la bro!!)
safni@finy      : dia pegi wat ibadat, len la g b'cuti
insan tersebut: Bleh adjust.
safni@finy       : xpe la beb.aku redha
insan tersebut: Ok. Jgn mara.Aku brkata2 (ko kata ikot sedap masalahnye)
sinsan tersebut: Huhahahha. Evil kn aku ( ko tau tp ko saje)
safni@finy      : jahat bin kejam kot
insan tersebut: Saja jer aku provoke kau (bagosss! buat la lg!)
safni@finy      : tu la, tinge aku tgh panas lg ni
safni@finy      : nk kena p amek air smyg. asar pn xsolat lg ni
insan tersebut: Sorry
safni@finy      : ahahhaa,  tade sori2. tggu je aku bls blk

ade lg sambungan,
dia bg ceramah ari sabtu kt aku.
pastu dia suh aku p smyg asar.
then aku ckp 'ok' lah.

aku sgt b'sabar ni.
bak kata incek ajid,
'kt akan tenang bila maap kn org'.
so sbb incek ajid aku akan maap kn.
but still i wanna share this to others tru my blog.
coz y?

sbb aku nk pesan kt kwn2 d luar sana,
tolong pk sket bila nk b'ckp,
agak2 lah nk sound pape pn.
xslh nk outspoken pn.
tp pk la pasaan org sket.
klu bda yg mmg slh ko nk sound,
tade hal beb. gua trime.
tp lu tatau ujung pangkal,
lu men nk terjah je.
buat ati gua saket beb!

ok la gua nk p solat asar dh.
ati gua sakit,
gua nk mintak maap ngn Allah plak.

byeeee!




5 Responses
  1. Nizam Ahmad Says:

    inilah antara punca kalau aku tiba2 diam lepas aku bising pok pek pok pek ..takut tsalah ckp :p


  2. kekelip Says:

    btol sgt..kadng org ni die tau menda tu slh kn..tp still nk wat..tuk menutup ke'evil'an wat2 mntk sorry..cehhhh~


  3. finyz Says:

    beb,aku tau la korg cmne.
    korg tak cm insan kt ateh ni.
    dia ni mmg jenis mulut tade insurans sket.

    sbb tu aku mls nk melawan,
    sabar tu lebey baek kan.

    aku dh ok dh.
    juz aku tanak la org len plak wat pangai cm dia ni.
    wat tambah dosa aku je.
    uhukkk~

    p/s: btw nizam, u better mintak maap ngn i okeh! :p


  4. Mr. Rizal Says:

    slalu yg laki bini pegi sama muda2 banyak kena bayar dam...

    mamat di atas tu dengki sebenarnya... sbb dia dah mampos pun blom tentu dapat pegi haji...
    kesimpulan : tayah buat kawan la org mcm tu...


  5. finyz Says:

    tade la smp nk putus kwn.
    aku pn dh ok dh.
    tu hak dia la nk b'ckp.
    dia pn dh tau aku sakit ati.
    hope pasni dia xbuat cmtu lg,
    xkisah la kt aku @ pn org len.


Post a Comment

Our Wonderful Journey

Daisypath Anniversary tickers

Our lil' lovely doter

Lilypie First Birthday tickers

Only 2 of us

Lilypie Breastfeeding tickers
finyz's props. Powered by Blogger.