finyz
Ni mlm td pny hal lah.
Ktorg nk g umah abah aku.
So dlm kol 7 call abah ckp nk dtg.
Bitau dia xyah sesusah masak bagai.

Sbb nye ktorg nk g beli kepci,
Nk bwk mkn kt umah dia.
Tp takde la bitau,
Ala² seprais kecil²an gitu.

Janji ngn abah kol 8 kuar umah.
So dlm 8.45 leh smp dh patotnye.
Tp lupe nk tambah masa tuk beli kepci.
Tp apedehal kan, g je la beli.

Lepas maghrib dlm kol 8 ktorg kuar.
Singgah kepci wangsa maju,
Sbb nk cpt, ktorg pn ikot ‘drive thru’ je lah.
Q bapaklah panjang.
Selowwww melowww plak tu,
Mmg gile SEMAK CAP BADAK!
sungguh mendtgkn kemarahan.
Pastu aku ckp ngn incek ajid.
Suh park je kete, kt masuk beli kt dlm.

Elok je ktorg masuk dlm kepci tu.
Mak kau! Pnjg nye Q.
Apehal neh sume org kena mkn kepci ke mlm ni????
Periuk tekanan perasaan sungguh rasanya.
Ktorg dh la nk cpt ni, dh janji ngn abah.
Nk tanak Q jgk la ngn org² semak cap badak tu.

Time ni Q still pnjg, tp ktorg dh kedepan sket ah. Apsal x sume nk mkn kepci mlm ni.

Lps kuar dr kepci tu,
Maka tros lah menuju ke puncak jalil,
Ktorg mmg slalu guna MEX pn.
Bajet pecut sket, leh la smp dlm kol 9 lebey.

Ati dh riang gumbira sbb japg nk mkn ayam neh.
Tp tiba² elok je nk exit bukit jalil tuh,
Gile semak cap badak pny jemmmm.
Adussss!!! Sangkut lg!
Mmg gile pnjgn okeh, aku xleh trime.
Sbb selama hayat ni,
Klu aku lalu xde la jemm sebegitu rupe.


Jemm yg amatss okeh!



Jemm semak cap badak. Igt kn ade eksiden ke hape.



Takde ape pn.kasik panassss je~

Dlm kete memasing dh diam.
(ktorg 2 je pn, tensen lah!)
Apelah naseb ktorg mlm td.
Klu tau nk jd SEMAK CAP BADAK ni.
Mmg xde nye lah nk kuar.
Tp ape nk buat,
Nasik dh jd kepci. Mkn je lah!

Then akhirnya ktorg smp gak umah abah.
Abah pn pelik apsal lmbt sgt,
Cite la serba sedikit kebengangan ktorg td.
Pastu ktorg melantak kepci tu lah,
Kelaparan tidak terperi okeh.

Btw, dlm SEMAK² CAP BADAK tu.
Ade sikit part bes lah.
Masa beli kepci td tu.
Ktorg dpt poster ‘waka waka eii eii’.
(sedap aku je buh nama poster tu)


Aku kenal messi ngn torres je. Len² tataw.

So cm epi gak la kn dpt poster.
Wpn aku tade tpt nk tampal pn sbnrnya.

Tp ape pnm lm td adelah,
Mlm yg paling SEMAK CAP BADAK penah aku alami.
2 Responses
  1. Mr. Rizal Says:

    jem kat kepci tu sebab memasing lepas geram kat hot n spicy, hari tu kan jadi black peper, tak sedap, baru jek tukar balik jadi HnS balik...

    jem kat jalan tu sebab memasing nak carik mapley, port mamak yg best2, takot tade tempat nak sorak2 nanti..huahuahua


  2. finyz Says:

    aku pn xbape ske black paper aritu.

    cheh!
    melampau la jem sbb nk tgk bola.


Post a Comment

Our Wonderful Journey

Daisypath Anniversary tickers

Our lil' lovely doter

Lilypie First Birthday tickers

Only 2 of us

Lilypie Breastfeeding tickers
finyz's props. Powered by Blogger.