finyz
kt sbg manusia ade hak ke utk benci insan lain?
tentu skali tidak!
kt sesama manusia, sesama lemah.


tp aku xleh lari dr perasaan itu.
ade beberapa org yg aku xsuke,
& mmg dh tahap benci sbnrnya.
tp aku masih b'pura2 dpn mereka.


hitam nye ati aku krn b'sifat begitu.
rasa menyesal tu ade.
tp aku masih xleh nk lupekn ape yg dorg buat.
jahat kah aku?
aku pn same mcm dorg tu jgk.


ya Allah, jahilnye aku.
kenapa ati aku ade perasaan ini.
kenapa aku mesti b'dendam.

Hadis Anas bin Malik r.a:

Sesungguhnya Rasulullah s.a.w bersabda: Janganlah kamu saling benci-membenci, dengki-mendengki dan sindir-menyindir. Jadilah kamu sebagai hamba-hamba Allah yang bersaudara. Haram seseorang muslim berkelahi dengan saudaranya lebih dari tiga hari lamanya..

(Sahih imam muslim)
 
Ya Allah, berilah aku kekuatan.
ampunkn lah dosa hamba mu ini.
aminnn.
0 Responses

Post a Comment

Our Wonderful Journey

Daisypath Anniversary tickers

Our lil' lovely doter

Lilypie First Birthday tickers

Only 2 of us

Lilypie Breastfeeding tickers
finyz's props. Powered by Blogger.