finyz
entry kali ni berbaur sayu sket,
ni gara2 aku telah ditinggalkan oleh incek ajid,
tolak campo lebey kurang 46 hari.

aku mcm xcaye aku dh kena tinggal.
rasa cm dia ade je kt umah ni.
rasa cm dkt je ngn dia.
tp mmg dia sntasa d ati aku pn.
rindu pdnya, tuhan je yg tau.

mlm td, ktorg g hantar,
incek ajid, mak mertua ngn kakak ipar aku,
ke kompleks TH kelana jaya.
ramai nye umat muhammad,
yg bakal menunaikan haji.
alhamdulillah dh smp seru mereka.

org dok tny2 nape aku  xfolo incek ajid,
sbnrnya, bkn xnk folo.
lebey2 lg nk pegi ke tanah suci.
tuhan je lah yg tau perasaan aku.

tp ekceli, plan nk p haji ni.
incek ajid & famili dia dh lama plan.
b4 ktorg kawen lg,
eh slh2, b4 ktorg kenal lg.

lgpon nk g haji bkn nye senang2 je kn.
1st things 1st kena lah p daftar haji,
pastu kena ade duit secukupnye.
then nk kena p kursus sume.
berat tanggungjwb ni sbnrnya.

jd ktorg dh bincang2,
xpe la biar incek ajid & famili pegi dulu.
insyaAllah ade rezeki,
kami akan pegi sama2 nnt, insyaAllah.

*i'm gonna miss u babe! (tgh tggu masa b'lepas)


aku beriya nanges msa incek ajid nk cek in tu.
sebbek bwk towel kecik.
xdulik dh org keliling tgk aku nanges.
yg penting aku nk tgk muka incek ajid puas2.
aku slm, ciom, pelok & mintak maap kt dia.
aku tau dia pn sayu nk tinggalkn aku.
air mata sedikit menitik, tp dia tahan.

doa aku cuma agar Allah lindungi incek ajid,
selamat pegi, kt sana & pulang semula ke pangkuan aku.
xsanggup nk b'pisah lama2 ngn dia.
klu dulu pas kwen pn ktorg dok b'jauhkan,
aku kt KL, dia kt Ipoh,
tu pn aku asek nanges2.
ni lg lah, jaoh kot dia g.

tp ape pn, aku redha.
yelah, dia bkn g b'poye2 pn kn.
dia g wat amal ibadat hape.
b'syukur sgt sbb dia dpt peluang tu.
xsume org dpt peluang keemasan cmni kn.
moga2 Allah kabulkn doa kami.
amin.

*selamat tinggal syg, jaga diri baek2 ye.


so skang ni aku kena byk2 b'sabar,
berdoa utk kesejahteraan suami ku di sana.
aku kt cni pn kena jaga diri sndiri.
semoga aku tabah menghadapi ujian ini.
insyaAllah.

p/s: hrp aku xnanges lg arini. mata bengkak, tekak sakit, idong pedih. cm nk demam plak. :(
3 Responses
  1. chuy4 Says:

    ala cian die..
    takpe, dia buat ibadah..
    aku doakan terbaik utk korang k...
    semoga encik ajid selamat pergi dan selamat balik...
    takmo nanges2.. kang tak tenang n susah hati dia risaukan ko kat sini...
    kalo ko sunyi2, calling aku la.. kita p minum2 ka


  2. finyz Says:

    thanks chuya.
    arini xnanges dh.
    lgpon dia ade koling2 arini.
    alhamdulillah dia ok kt sana.
    aku pn dh pesan jgn riso kn aku.

    aku ni mengade je lebey.
    huhuhuhu.

    haa, nnt aku boring2 aku ajak ko lepak yeh. ;)


  3. NICK @ NADIA Says:

    alhamdulillah dh smp seru incik ajid p sana
    besnye muda2 dh pegi haji kn

    dah2 takyah dok nangis
    doa smoga die sihat dipmudahkan segala urusan..ok
    dah..p men ngn citam tu..die nk mandi kekeke


Post a Comment

Our Wonderful Journey

Daisypath Anniversary tickers

Our lil' lovely doter

Lilypie First Birthday tickers

Only 2 of us

Lilypie Breastfeeding tickers
finyz's props. Powered by Blogger.