finyz
cite psl nyau2 aku kt umah ni.
skang ni sume skali ade 5 ekor je.
ekceli ade 6 ekor.
tp sekor dh ilang, si ciko.
sedey tp tu lah tatau nk carik kt mane.
si ciko lah satu2 nye kucen jantan aku.

*nama sy ciku, sy mmg nakal.

ekceli masa kecik ciku ni penah ilang.
masa tu dia baby sgt2 lg.
ktorg tatau mane emon suruk ciku.
carik2 xjmpa, kesian dia.
las2 jmpa dia kt kedai depan rumah.
kurus kering time tu.
tp alhamdulillah lah dpt jmpa blk.

si ciku ni paling sengal.
nakal tidak t'peri okeh.
si citam plak ske kaco dia.
nmpk je ciku, mula la citam nk terkam.
pastu men gomol2 smp ciku jerit2.


* ape neh amek gambo sy (ciki)

si ciki ni degil sket.
ikot suke dia je nk watpe.
kdg2 panggil pn wat dunno je.
ciki ni kaler putih,
tp tinge ngn ekor dia kaler oren.

paling susah nk amek gambo dia.
asek nk larik je,
pastu tanak pndg camera.
ni cubaan tah ke bape kali br dpt amek.

* sy slalu ngantok bila lps mkn, nape eh?

ni dak cika yg kuat mkn.
kuat minum susu mak dia jgk.
iskk, malu la dh besar2 icap susu ag.
hobi dia adelah tdo.

klu tgk, antara cika ciki & ciku.
cika ni paling berisi aka gemok cikit.
sbb mkn/minum byk kot.
nakal same je cm yg len.
suke men kejar2 dlm rumah.

*sy lah Salem, kucen dlm cite Sabrina the teenage witch tu :p

citam ni ekceli kucen sesat.
masa tu dia kecit lg,
dtg kt umah aku dgn kepala botak,
pastu tinge cm ade kudis2.

sian tgk citam, aku pn kasik mkn.
pastu mandikan dia,
buh ubat kt kepala & tinge dia.
las2 dia x g memana,
lepak je kt luar umah aku.
so sejak aritu, citam tinggal ngn aku.

masa kecik citam sgt comot okeh.
dh la itam, kurus kering,
org tgk pn geli kowt.
tp aku ttp syg dia.
tgk lah citam skang gebu ya amats. ;)


* sy lah emon, mak kpd budak2 nakal itew.

emon ni pn ekceli mcm citam.
asalnye kucen tepi jln je.
pastu aku slalu dok bg mkn.
masa tu dia pegnen.
aku pn siap2 kn kotak kot2 nk beranak.

lps beranak, dia bwk sume anak2 dia.
so skang dorg sume tinggal kn aku.
meriah okeh.

aku ske gile ngn kucen.
sejak kecik kucen lah kwn aku.
so smp skang pn dorg jd teman aku.

sebbek lah incek ajid pn ske kucen.
so tade masalah la nk bela dak2 ni.
incek ajid pn ske men ngn dorg.

harap bila aku nk pindah nnt,
aku dpt bwk dorg sume same.
cedey la nk kasik org.

lagi gambar2 cumel dak2 nakal neh ; :D

*ammy, tolong cika. ciki kaco neh!


*cikaaaaaa! jgn larikkk lahh.


* sy rindukan ciko, dialah satu2 nya anak jantan sy


*ape ni skodeng, ketumbit mata tu br taw.


* wachaaaa! ape ko buat tu ciku.


* sape nk amek sy belakon, sila kontek ammy sy.


P/s : aku syg gile kt bebudak neh~ mmuuuaahhh

Labels: edit post
3 Responses
  1. xhn Says:

    ohh masih dgn hobi lama yek.
    bagus2...
    insyaAllah byk 'point' ko nnt :)


  2. finyz Says:

    my hobi will remain poreber lah bebeh.
    xsah idop aku klu xde kucen.
    ko pn tau camne kn.

    btw, toskin ko ade lg? :D


  3. xhn Says:

    wahahahahahahaHAHHAHAHhaahaaaaa u make me smile la pinih oiii!!!
    xsangka ko ingat lg kucin aku tuh :D ingatan aku kat dia pn dh hampir2 padam.
    but so sad...dia dh xde la.. :( cuma dia dh tinggalkan 2-3 generasi la kat umah tu.tp xde yg seunik toskin.byk giler dh..15ekor ade kot kucin kat umah.dh xkenal dh pn nama semua2..ngeeeeee


Post a Comment

Our Wonderful Journey

Daisypath Anniversary tickers

Our lil' lovely doter

Lilypie First Birthday tickers

Only 2 of us

Lilypie Breastfeeding tickers
finyz's props. Powered by Blogger.