finyz
mlm td aku cuba merajuk dgn incek ajid.
sbb nye aku blk keje tuh,
sebok nk basuh baju bagai.
dgn bilik yg b'sepah xkemas,
since ari selasa br blk kn.

yg incek ajid nye plak,
sebok nk p umah pak chad,
pakcik ni dia kenal masa sama2 wat haji aritu.

berat sgt lah ati aku nk p b'jln umah pak chad.
mengenangkan keje kt umah yg melambak.
bleh plak incek ajid x dan2 nk p b'jln kan.

dlm bengkek2 tu,
aku ikotkan jgk lah dia p.
incek ajid bwk kan maruku,
ngn limau bali 2 bijik.

so dlm kete tu aku majok,
diam dan muncung tak ckp pe.
incek ajid dok ckp2 aku wat derkk je.
jahat kan? huhuhuu.
ati tak tenang lg lah,
jgn la ckp2 tggu org kewl dulu.

pastu smp la umah pak chad tu.
pak chad dok kt flat taman melati.
smp je, dia ngn wife dia sambut kt pintu.
pastu ade anak dia 2 org kt umah tu.

so stat la borak2 ngn dorg.
sgt ramah famili dorg.
no wonder la incek ajid beriya nk p.
dia layan ktorg dh mcm anak dia.
aku borak ngn dorg pn,
cm dah lama kenal.

ya Allah, tros ilang mood swing aku td.
aku dpt tgk la kehidupan dorg,
spon rumah kecik,
famili ramai yg tinggal kt ctu,
tp dorg bhagia.
dorg xkisah tetamu dtg rumah.
siap goreng meehoon + sup tulang.

aku bab mkn, mmg tak agak2 lah kn.
ktorg borak pnjg, bergelak2 bagai.
mmg aku selesa dtg rumah dorg.
t'detik dlm ati pasni aku akan dtg lg.
insyaAllah.

dorg mmg layan ktorg baek sgt.
terharu beb!
aku bkn kenal dorg pn kn.
tak leh nk cite la psaan aku masa tu.
tuhan je lah yg tau.

aku pn tatau nape rasa cmtu,
mebi ade sedikit rasa keinsafan.
aku kn suke pk -ve,
suke buruk sangka,
mcm2 lah bda tak elok tu aku suke.
masyaAllah ape nk jd ni pini.

so skang aku cuba melatih ati & jiwa aku.
tuk lebih b'sabar,
sbb aku pasti setiap kesabaran tu,
akan ade ganjaran nya.
insyaAllah~
Labels: , , , edit post
0 Responses

Post a Comment

Our Wonderful Journey

Daisypath Anniversary tickers

Our lil' lovely doter

Lilypie First Birthday tickers

Only 2 of us

Lilypie Breastfeeding tickers
finyz's props. Powered by Blogger.